Assalamualaikum...

Anda pelawat ke

Powered by Blogger.

Friday, January 6, 2012

SEINDAH SYURGA CINTA



syukur dalam dunia yang semakin ketandusan nilai agama ini aku masih sempat diberi peluang untuk bertemu dengannya...aku pernah berfikir tidak ada lagi wanita secantik dan seindah akhlaknya di muka bumi ini..namun rupanya pendapat aku salah..masih ada lagi wanita secantik dan seindah akhlak wanita solehah..rupamu merupakan ciptaan Tuhan yang begitu indah..Akhlakmu mengambarkan budi pekertimu..
aku sedar bukan senang untuk mendekati dirimu..bukan mudah untuk memilikimu...bukan halal bagiku untuk mencurahkan rasa sayang kepadamu...Alhamdulillah aku masih diberi kekuatan iman untuk melawan hasutan jahat syaitan...aku sedar Islam mengharamkan kita bercinta sebelum nikah..namun aku tidak tahu sampai bila nafsuku akan bertahan...aku ingin mengahwinimu..namun adakah aku sesuai untuk menjadi suamimu..adakah aku setaraf akhlak dan iman sepertimu..aku sedar aku tidak layak meminpinmu kesyurga yang menjadi impiaan sekalian umat..amalanku tidak sebaik amalanmu.




tatkala kau melangkahkan kaki kemasjid aku pula hilang disebalik kesesakan manusia di kelab malam..










tatkala wajahmu basah disucikam wuduk aku pula membasahi diriku dengan peluh kepenatan melakukan maksiat...


tatkala bibirmu mengucap merdu kalimah-kalimah Ilahi aku pula lunak mengotakan janji-janji manis kepada wanita yang tidak aku kenali...

pernah kau berkata kepadaku hidup didunia ini merupakan tempat persinggahan untuk perjalanan yang jauh dan tiada jalan kembali...aku tahu aku berada di jalan yang tersimpamg jauh dari destinasi pilihan ke syurga.
apa yang aku tahu aku berada di jalan yang menunjukkan arah ke neraka dimana di sisi jalan itu penuh dengan kemaksiatan dan dosa-dosa yang aku lakukan dan di akhir simpang ku itu aku melihat percikan api yang teramat panas yang membakar setiap inci badanku ini..


pedih sakit teramat menyeksakan bagiku...adakah mampu aku berpatah balik..

lalu kau memperingatkan kepadaku bahawa Allah itu Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani...

Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai hamba-hambaKu yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa; sesungguhnya Dia lah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani. 
        (Az-Zumar 39:53)
berjurai air mata ku pabila Tuhan masih mengasihaniku walaupun aku pernah mengendahkan suruhanNya..Ya Tuhan masih mengasihani aku walaupun dosa ku ini sudah hampir menutupi setiap penjuru hatikku..namun dIsebalik noda-noda hitam itu terselit rasa keinsafan untuk kembali bertaubat kepadaMu...
kini aku sudah kembali mengotakan janjiku kepada Allah..janji yang ku ucapkan sebelum roh ku ditiup untuk bangkit bergelar khalifah hamba Allah yang setia..aku kembali taat kepada perintahmu..aku sudah berazam tidak akan sesekali melangkah melakukan kejahilan..hidup kembali disinari hidayah..cahayaMu menerangi jalan menuju syurga abadi..tidak ku sangka wanita itu menjadi isteriku..ibu kepada zuriatku..tidak pernah ku rasakan kebahagian seperti ini..inilah hadiah teragung dianugerakan oleh AllAH  Yang Maha Esa...
Alhamdulillah Dia menciptakan untuk ku seorang wanita yang lembut budi pekertinya..ayu ibadahnya...cantik tingkah lakunya..merdu bicaranya...sabar imannya ...
Srikandi Islam penghuni Syurga....  

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...